تالارهای پادشاه ایرانی

بازگشت   تالارهای پادشاه ایرانی > علوم نظامی > اسلحه و جنگ افزار

گفتگو قفل شد
 
ابزارهای تاپیک جستجوی این تاپیک

هواپيماهاي ترابري سنگين و سوخترسان و چندمنظوره
  #1  
قدیمی 31/10/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
هواپيماهاي ترابري سنگين و سوخترسان و چندمنظوره

معرفي هركولس c-130-j هواپیمای سی یکصدوسی با قابلیت ترابری و پشتیبانی چندي پيش به تله های حرارتی جهت مقابله با تهدیدهای موشک های گرما یاب مجهزشده است.

مدل جی آن 180 اینچ (6/4متر)کشیده تر از مدل استاندارد آن است.این ویژگی باعث شده مدل جدید تبدیل به هواپیمای ترابری با قابلیتهای بیشتری شود.بهمین خاطر ایتالیا 22 فروند و نیروی هوایی سلطنتی انگلیس 25فروندودانمارک 3 فروند سفارش داده است

این هواپیمای مجهزبه مجموعه ی بسیار پیشرفته ای از سیستم های ارتباطی ودفاعی شامل رادیوهای چند باندی یو و وی اچ اف وسیستم گیرنده ی هشدار لیزری است.این اولین هواپیمای سی-130است که هم سوخت گیر وهم سوخت رسان است.این هواپیما قادر به انجام عملیات راهبردی و یا ماموریت های حمل ونقل تاکتیکی با انعطاف پذیری زیاداست جمعا 118 فروندهواپیمای سی-130جی و سی 130 جی در دنیا تحویل داده شده اند

در ضمن خاطر نشان می کنیم که نیروی هوایی ارتش شاهنشاهي ارتش نیز46 فروند از این هواپیما مدل اچ و ای رادر سال1976خریداری کرده که ازاین تعداد 22فروند در حال سرویس دهی در ارتش جمهوري اسلامي ايران می باشند كه يكي از آنان روز گذشته سقوط كرد.











C-130 Hercules Specifications:

Primary Function: Tactical and intratheater airlift

Contractor: Lockheed

Crew: Five (two pilots, a navigator, flight engineer and loadmaster)

Unit Cost: C-130J, $48.5 million (FY98 constant dollars)

Powerplant:

Four Allison T56-A-15 turboprops; 4,300 horsepower, each engine

Dimensions

Length: 97 feet, 9 inches (29.3 meters)

Wingspan: 132 feet, 7 inches (39.7 meters)

Height: 38 feet, 3 inches (11.4 meters)

Weights

Empty: 69,300 lb (31434 kg) -- equipped C-130F

Maximum Takeoff: 155,000 pounds (69,750 kilograms)

Performance

Speed: 374 mph (Mach 0.57) at 20,000 feet (6,060 meters)

Ceiling: 33,000 feet (10,000 meters) with 100,000 pounds (45,000 kilograms) payload

Range: N/A





هركولس ها بيشترين پرواز در خارج از امريكا را داشته اند و هواپيماهايي براي حمل و نقل چند منظوره مي باشند.

مدل هاي موجود در ايران يعني اي و اچ به ترتيب در سال هاي 74 62 ميلادي و مدل جي در سال 99 ميلادي توليد شده اند.

موتور هواپيمايي كه با شعله ور شدن جان بيش از صد ايراني را گرفت موتور توربوپراپ Allison T56-A-15 بود.
__________________










2 کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :

5 تاپیک آخر توسط Alireza_Mahan23
تاپیک تالار آخرین ارسال کننده پاسخ نمایش آخرین پست
10 امکان واتس اپ که احتمالا از آن ها خبر ندارید! نرم افزار Alireza_Mahan23 0 50 24/07/2014 14:05
66 توصیه امنیتی برای جلوگیری از کلاهبرداری... هک و امنیت Alireza_Mahan23 0 64 22/07/2014 12:45
شکارچی جدید زیردریایی روسها اسلحه و جنگ افزار Alireza_Mahan23 0 68 22/07/2014 09:39
خواننده پاپ در بستر بیماری اخبار موسیقی ایرانی Alireza_Mahan23 0 65 22/07/2014 09:27
استخرهایی که پنهان می‌شوند+تصاویر مهندسی معماری Alireza_Mahan23 0 70 22/07/2014 08:47


  #2  
قدیمی 31/10/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
كي سي 130 كي سي -130 محصول كمپاني لاكهيد يك هواپيماي چند منظوره ي تاكتيكي است كه براي ايفاي نقش سوخترساني – ترابري در نيروي تفنگداران دريايي ايالات متحده ساخته شده است ، اين سوخترسان بر اساس طرح هركولس سي – 130 ساخته شده است .
ويژگي اصلي اين سوخترسان-ترابري قابليت پايداري نسبي آن در ميدانهاي نبرد است كه به سپاه تفنگداران دريايي اين امكان را مي دهد در مناطق جنگي نيز به هواپيماها و هلكوپتر هاي خود سوخترساني نمايد يا نفرات و ملزومات را در نقش ترابري منتقل نمايد.
سپاه تفنگداران دريايي قصد دارد تا ناوگان مدل KC130F اين سوخترسان را كه بيش از 40 سال از عمر آن مي گذرد با مدل بهسازي شده ي KC130J جايگزين نمايد.
اين نيرو تا سال 2001 ناوگاني متشكل از 77 فروند كي سي 130 را در دو مدل اف و آر در اختيار داشت كه به جهت نا آمادگي كافي ناشي از فرسودگي طبق برنامه مي بايست با آهنگ حداقل 4 فروند در سال با نمونه جديدتر جايگزين مي شد
ناوگان فعلي با وجود برنامه هاي به روز رساني تنها 45 درصد آمادگي عملياتي داشته و هر اسكادران تنها از 5 فروند هواپيماي عملياتي برخوردار است.
يك فروند كي سي 130 مي تواند 3600 گالن سوخت را به 126 فروند هلكوپتر منتقل نمايد.
اين هواپيما قادر است با سرعت 1135.5 ليتر در دقيقه به طور همزمان به دو هواگرد سوخترساني نمايد.
كي سي 130 داراي 2 شلنگ سوختگيري موسوم به MA-2 است كه هر كدام با 48 هزار پوند قدرت سوخت را از طريق لوله هايي به طول 26 متر و عرض 1،2 متر (در سرعت بالا) و يا عرض 2.4 متر در سرعت پائين(جهت هلكوپترها) به هواگرد دوم مي رساند.
اين غلاف بنا بر فاصله ي بين دو بالگرد طول شلينگ را بين 6 تا 24 متر به طور خودكار تنظيم مي كند.
غلاف MA-2براي اتصال به هواگرد دوم به 140 پوند قدرت و براي قطع تماس به 420 پوند نيرو نيازمند است.
سيستم سوخت گيري اين هواپيما در واقع از دو سيستم كاملا مستقل Sargent Fletcher SF300 تشكيل شده كه داراي شلنگ سوختگيري هوايي به طول حداكثر 28،44 متر است
شلنگ ها از طريق يك جفت قرقره حركت مي كنند ، توان حركتي قرقره ها از يك سيستم هيدروليك مستقل تامين مي شود.
كي سي 130 مي تواند در ارتفاع حداقل 500 پا و حداكثر 23000 پا عمليات سوخترساني انجام دهد .
سرعت مجاز براي هواپيماها به هنگام سوخت گيري بين 200 تا 250 (KIAS) و سرعت مجاز براي
هلكوپترها بين 105 تا 130 (KIAS) است ، حداكثر سرعت كوتاه و بلند شدن شلنگ نيز برابر با 120
(KIAS) مي باشد.(احتمالا واحد نات مي باشد)
كي سي 130 از 4 موتور آليسون T56-A-16 بهره مي گيرد كه هر موتور قدرتي برابر با 4910 اسب بخار توليد مي كند.
طول هواپيما برابر با 22،16 متر و عرض بدنه آن 3،12 متر و فاصله ي دو سر بال 40،30 متر و ارتفاع آن 11،68 متر مي باشد
حداكثر وزن 79450 كيلوگرم ، حداكثر ارتفاع 9140 متر و حداكثر سرعت 579،6 كيلومتر(315 نات) است
برد عملياتي اين هواپيما با حداكثر وزن 1840 كيلومتر است كه در صورت كاهش وزن تا 3 برابر افزايش مي يابد.
حداكثر ظرفيت حمل سوخت در مدل اف 101783 گالن و در ديگر مدلها 13280 گالن است
كي سي 130 داراي 6 خدمه است شامل 2 خلبان 1 مسئول سوخترساني 1 لود مستر 1 مهندس پرواز و 1
مكانيك ارشد مي باشد
4 مدل F در 1962 – R در 1976 ، Tدر 1983 و J در 2004براي ايالات متحده به خدمت فراخوانده شدند
قيمت اين هواپيما برابر با 37 ميليون دلار است.
براساس آمار تا سال 1995 ايالات متحده 37 فروند از مدل اف ، 14 فروند از مدل آر و 24 فروند از مدل تي را (به صورت عملياني)در خدمت دارد كه قرار است مدل F با مدل J جايگزين شود.

http://farm3.static.flickr.com/2133/226 ... cc.jpg?v=0

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/kc-130-tanker.jpg

http://lh5.ggpht.com/_PW8NgZMoy9s/RqWLM ... CH-53E.jpg

http://lh6.ggpht.com/_DnQyyL60atU/SA6qI ... ing-in.jpg

http://lh4.ggpht.com/_k8B9m2eMzbY/RyGyK ... 0X-001.jpg

ترجمه از گلوبال سيكوريتي
__________________










کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :

  #3  
قدیمی 31/10/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
سوپر هرکولس C-130J در مورد هرکولس یا همان سی 130 مشهور مقاله ایی در فروم وجود دارد ولی این مقاله در مورد سوپر هرکولس یکی از پیشرفته ترین مدلهای هواپیمای باری است .
سوپر هرکول که نام خود را از خدای قدرت در یونان باستان گرفته است که براستی نیز این پرنده در طول تاریخ پرافتخار خدمتی خود نشان داد الهه قدرت است . سوپر هرکول در واقع یک مدل جامع به روز شده پرنده قابل احترام و در واقع بهتر است بگویم مقدس دنیای ترابری نظامی یعنی سی 130 کمپانی لاکهید است . همانطور که گفتم یک مجصول گاهی تمامی بار شهرت و افتخار یک کمپانی را بر شانه تحمل میکند یعنی یک کمپانی بر روی شانه های یک محصول اوج میگیرد مانند هیویی برای بل فانتوم برای مک دانلدل گلاس و سی 130 برای لاکهید.

تمامی سیستمهای پروازی ، عرشه پروازی و کاکپیت بهمراه موتور در این هواپیما به روز شده است .
شاید برایتان جالب باشد بدانید این پرنده رکوردهای زیادی را داراست ولی مهمترین ان رکورد مداومترین تولید یک محصول پرنده در جهان است. در حالی که بسیاری از محصولات هم سن و سال این پیر دنیای هوانوردی سالهاست در قبرستانها هوایی به سر میبرند این پیرمرد هنوز نیز تولید میشود و سینه ابی اسمان را به نقش زیبای بالهای پرتوانش مزین میکند در طول 50سال خدمت پرافتخار این خانواده در بسیاری از عملیاتهای نظامی ، غیر نظامی و کمکهای انسان دوستانه شرکت کرده است. سوپر هرکول جدیدترین نسخه سی 130 و البته تنها نسخه باقی مانده در خط تولید است . از نقطه نظر ظاهری این پرنده کاملا شبیه نسخه کلاسیک سی 130 است ولی فراموش نکنید که این پرنده کاملا با سی 130 کلاسیک متفاوت است . اولین و مهمترین تفاوت موتورهای 6پره رولزرویس AE2100 توربو پراپ است که از مواد کامپوزیتی ساخته شده است . استفاده از اویونیک دیجتالی و نمایشگرهای HUD برای هرخلبان از دیگر امکانات سوپر هرکول است . همچنین در سوپر هرکولس فقط دو خلبان حضور دارند و البته مهندس پرواز و همچنین ناویگیتور از فهرست خدمه حذف شده اند .
بزرگترین مشتری این مدل جدید خود کشور امریکا و در واقع ارتشس امریکاست . گارد ملی هوایی ، نیروی هوایی گارد ساحلی ، و سپاه تفنگداران دریایی امریکا همگی کاربر این رنده هستند و در واقع خواهند بود . یعنی مدلهای قبلی خود را با مدل جدید تعویض خواهند کرد. در خارج از امریکا نیز به ترتیب انگلستان استرالیا دانمارک و البته ایتالیا از مشتریان سوپر هرکول هستند. مجموع سفارشهای خرید برای این هواپیما تا دسامبر 2006 به حدود 186فروند رسیده است . لاکهید مارتین تعداد چهار فروند سی 130 J را به لوفت وافهLufftwafe یا همان نیروی هوایی المان بعنوان لیزینگ پیشنهاد داد که البته لوفت وافه منتظر جایگزینی هواپیماهای قدیمی حمل نقل خود با ایرباس چهارصد است که پیشنهاد لاکهید مارتین از طرف طرف المانی رد شد. نیروی هوایی هندوستان نیز تعداد 6فروند از سوپر هرکول را خریداری کرده است و این قرارداد در اوایل سال 2008منعقد گردید .و البته نیروی هوایی هندوستان افزایش سفارش به شش فروند دیگر را برای عملیاتهای مختلف برای نیروهای مخصوص خود در برنامه های اتی خود گنجانده است.در تاریخ 16 ژانویه نیروی هوایی کانادا قراردادی با لاکهید مارتین برای دریافت 16فروند سی 130 سوپر هرکول منعقد نمود. انها قصد دارند این سوپر هرکول را مدلهای قبلی خود جایگزین نموده و آنها را بازنشسته کنند یا به کشورهای دیگر واگذر نمایند. نیروی هوایی نروژ برای دمیدن خون تازه ایی در رگهای ترابری هوایی خود تصمیم گرفته است تا تعداد چهار فروند از این سوپر هرکول را خریداری کند.. دلیل این امر این است که در جریان برنامه تعویض بالهای سی 130 های نروژی که چهل سال از تاریخ ساختشان میگذرد انها دریافتند که این پرنده ها دیگر قابلیت ارائه سرویس را ندارند. براساس برنامه دولت قطر این کشور قصد دارد تا سال 2011 تعداد چهار فروند از این پرنده را بهمراه قطعات یدکی و همچنین آموزش خدمه دریافت نماید.دولت عراق نیز قراردادی با لاکهید به منظور دریافت 6فروند امضا نمود.
این پرنده نیز مدلهای مختلفی دارد
C-130J : یک پرنده تاکتیکی ترابری
C-130J-30 این پرنده در بدنه 15فوت بلند تر از بقیه مدلهاست (( نکته ایی که باعث اشتباه بسیاری از علاقمندان میشود این است که فکر میکنند همه پرنده های این مدل از بقیه کشیده تر هستند))
KC-130J بعنوان سوختگیری هوایی و تانکر فعالیت میکند.
WC-130J مدل هواشناسی با توجه به وسعت کشور امریکا و تغییرات مداوم جوی و اب هوایی یکی از مهمترین مدلهای این پرنده است
EC-130J برای هدایت عملیات نیروی هوایی که توسط گارد هوایی پنسیلوانیا مورد استفاده قرار میگرد
HC-130J دارای برد بلند پروازی و مورد استفاده گارد ساحلی
CC-130J Hercules مورد استفاده نیروی هوایی کانادا
Hercules C4 و Hercules C5 مورد استفاده نیروی هوایی سلطنتی انگلستان
نکات مورد توجه این پرنده : طرح اولیه توسط ویلیس هاوکینز ارائه شد و روسای لاکهید ان را در اختیار کلی جانسون گذاشتند ! او را میشناسید ؟ کلی جانسون طراح هواپیمای یو 2 بود. کلی جانسون بعد از مطالعه طرح به روسای لاکهید گفت اگر این قرارداد و طرح را امضا نمایید درواقع کمپانی لاکهید را نابود کرده اید
اولین پرواز ازمایشی هرکولس در تاریخ 23اگوست 1954 در محل کارخانه لاکهید در بوربانک کالیفرنیا انجام شد . 2000فروند از این پرنده در ماریتای جورجیا تولید شد . اولین نمونه های از موتورهای الیسون T 56 A-9 که دارای سه پره بود استفاده میکرد.
ترجمه از اریک
__________________










2 کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :

  #4  
قدیمی 31/10/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
هرکولس و ناو هواپيما بر در سال 1963 یک فروند هواپیمای تانکر سوخترسان

KC-130F

متعلق به سپاه تفنگداران امریکا فرود و برخاستهای آزمایشی فراوانی را بر روی ناو

USS Forrestal

بدون استفاده از منجنیق ناوهواپیمابر مذکورانجام داد . هواپیمای هرکولس که از استثناییترین

ساخته های دست بشر است دارای عمری بیش از نیم قرن میباشد وتایپهای مختلف آن در بسیاری از کشورها مشغول خدمت است وبا توجه به عمر طولانیش دارای سوانح بسیار کمی بوده است.
__________________
__________________










2 کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :

  #5  
قدیمی 31/10/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
AC-130 تانك بالدار آمريكا AC-130 تانک بالدار آمریکا

AC-130 هواپیمای پشتیبانی نزدیک بوده و با داشتن چندین توپ قوی یک مهره برتری برای آمریکا در صحنه های نبرد می باشد.

این هواپیما که اصطلاحا کشتی تیر انداز نامیده می شود در بسیاری از عملیات شایستگی های خود را نشان داده است. از آن جمله می توان به جنگ آمریکا در سومالی نام برد کهAC-130 ها به پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی پرداختند.این هواپیما در پاناما، جنگ خلیج و در بوسنی هرزگووین نیز به کار گرفته شد. AC-130 دارای 4 موتور توربو پراپ T56-A-15 بوده که هرکدام دارای قدرت 4910 اسب بخار است که به هواپیما حداکثر سرعت 0.4 ماخ (482 کیلومتر بر ساعت) را می دهد.



درحال حاضر دو مدل از AC-130 در حال خدمت می باشند که : AC-130H Spectre(شبح) که دارای دو توپ 20 میلی متری، 1 توپ 40 میلیمتری و یک توپ 105 میلیمتری(حدوداً به اندازه توپ یک تانک) می باشد و AC-130U Spooky(شبح وار) که به یک توپ 25، 40 و 105 میلیمتری مجهز می شود. خدمه هر دو نمونه شامل پنج افسر (خلبان، کمک خلبان،افسر ناوبر و هدایت گر،افسر کنترل کننده آتش،افسر جنگ الکترونیک) و هشت نفر دیگر شامل مهندس پرواز، اپراتور حسگر های تلویزیونی، اپراتور حسگر های فرو سرخ، مسئول پر کردن اسلحه ها و چهار اپراتور توپها می باشد.AC-130 نمونه مسلح و اصطلاحا (gunship) هواپیمای معروف ترابری C-130 هرکولس است.اولین پرواز این هواپیما(که AC-130A بود که امروزه کنار گذاشته شده است) در سال 1967 انجام شد.اگر چه از آن زمان تاکنون فناوری و تکنولوژی بسیار رشد کرده ولی کاربردهای AC-130 چندان تغییر نکرده است. نقشهای این هواپیما عبارت است از : پشتیبانی هوایی نزدیک، نقش بازدارندگی و شناسایی، دفاع منطقه ای، عملیات اسکورت، کنترل هوایی، کنترل و فرماندهی (command and control) به صورت محدود و عملیات جستجو و نجات. AC-130A اسپکتور به لحاظ ابعاد خارجی مانند C-130 بوده و یکی تفاوتهای اصلی آن با نمونه های جدیدتر عدم قابلیت سوخت گیری هوایی است. این نمونه با حداکثر مهمات دارای برد 1450 مایل ( 3943 کیلومتر) می باشد. AC-130A برای شرکت در جنگ ویتنام در 20 سپتامبر 1967 به ویتنام اعزام شد و یک هفته بعد اولین ماموریت خود را به انجام رسانید. اولین مورد انهدام این هواپیما در سال 1969 بوقوع پیوست که در آن دو خدمه هواپیما کشته شدند. در طول جنگ ویتنام از 18AC-130 5 فروند ساقط شد ولی در کل این هواپیما توانست بیش از 10000 ماشین دشمن را نابود کند. آخرین AC-130A در سال 1995 بازنشسته شد. AC-130H در سال 1995 جایگزین مدل A گردید. کامپیوترهای این مدل دارای توانایی تشخیص هدف از دوست هستند که باعث کاهش تلفات در نیروهای خودی در صحنه نبرد می شود. این هواپیما در جنگ خلیج فارس نیز استفاده شد و تنها یک فروند آن (به همراه 14 خدمه) ساقط شد. AC-130U اسپوکی از پیشرفته ترین کشتی های جنگی(گانشیپ:GunShip) جهان می باشد.بیش از 609 هزار خط نرم افزار برای سیستم کنترل آتش و الکترونیک پروازی آن نوشته شده است.سیستم کنترل آتش آن توانایی حمله همزمان به دو هدف را با استفاده از دو توپ دارد بطوریکه این هدف ها می توانند در فاصله 1 کیلومتری از همدیگر هم باشند.حسگر های فرو سرخ و رادار این مدل APQ-180 ( رادار جنگنده F-15E) می باشد که به آن توانایی انجام عملیات در روز و شب و هر شرایط آب و هوایی می دهد. در صورت لزوم تمام اسلحه ها می توانند به حسگر ها وصل شده و از آن فرمان بگیرند.





احسان

وبلاگ پلين

(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)



[/img]
__________________










کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :

  #6  
قدیمی 31/10/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
آنتونف 225 هواپيمايي است حاصل جنگ سرد ، كار طراحي و ساخت اين هواپيما در اويل دهه 80 آغاز شد و اولين پرواز خود را در سال 1988 انجام داد . پس از آن اين هواپيما كه بعنوان بززگترين هواپيماي نظامي جهان شناخته مي شود در نمايشگاه هوايي پاريس در سال 1989 با حمل شاتل هوايي بر روي بدنه خود غوغايي برپا كرد . در اين نمايشگاه آنتونف 225 بيشترين بازديد كننده را داشت

[align=center][/align]
پس از فروپاشي شوروي اين هواپيما كه در كشور اوكراين ساخته شده بود به گوشه از يكي از فروردگاههاي نظامي فرستاده شد . اين روال ادامه داشت تا در سال 1999 تصميم به بازسازي آن گرفته شد اين بازسازي با صرف هزينه 20 ميليون دلاري آغاز شد و تا سال 2001 ادامه يافت و در آن سال با تغيير كاربري 225 به كاربري بازرگاني موافقت شد و غول پيكرترين هواپيما نظامي جهان به غول پيكرترين هواپيماي باري جهان تبديل و پا به عرصه حمل و نقل هوايي گذاشت اولين پرواز اين هواپيما بعد از بازسازي در 2 آوريل سال 2001 با موفقيت انجام شد كه بلافاصله به نمايشگاه هوايي پاريس انتقال و براي بار دوم تحسين همه را برانگيخت .
آنتونف 225 مدل پيشرفته هواپيماي آنتونف 124 روسي است اين هواپيما (124 ) قابليت حمل 450 نفر نيرو را دارا بود و حتي مي توانست در زمينهاي چمن و باندهاي بساركوتاه پرواز كند يا فرود آيد

آنتونف 124


اما آنتونف 225 كه 17 خدمه پروازي دارد داراي 6 موتور قدرتمند ساخت شركت آنتونف اوكراين است اين موتورها مي توانند معادل 5/1 ميليون تن نيروي رانش ايجاد كنند آنتونف 225 قابليت حمل 1500 نفر نيرو را دارا مي باشد كه اين در نوع خود بي نظير مي باشد . مخازن سوخت اين هواپيما قابليت سوختگيري به ميزان 280 تن را دارا مي باشد و در حالت عادي در هر ساعت 18 تن سوخت مصرف مي كند و با بار قابليت پرواز به ميزان 12 ساعت را دارا مي باشد يكي از معايب اين هواپيما ارتفاع خلبان با زمين در هنگام فرود يا پرواز است كه تقريبا 10 متر مي باشد در خصوص وزن آن همين نكته كافيست كه آنتونف 225 وزني معادل 8 فروند بوينگ 737 دارد . طول اين هواپيماي غول پيكر 43 متر مي باشد كه با اين طول مي تواند بدنه يك بوينگ 737 را در خود جاي دهد .
[align=center][/align]
قابليت ديگر اين هواپيما حمل بار بصورت خارجي مي باشد يعني مي توان با قراردادن قسمتي در روي بدنه هواپيما بارهاي حجيم را نيز حمل نمود همانطور كه در سال 1989 شاتل را حمل نمود . از بارگيري هاي مهم اين هواپيما بعد از بازسازي مي توان به بارگيري يك واگن قطار همراه با ريل به وزن 109 تن ، بارگيري ژنراتور و مولدهاي برق و حمل ماشينها و وسايل و خدمه يك شركت اتوميبل راني را براي شركت در مسابقات نام برد . در پايان قابل ذكر است اين هواپيما قابليت حمل بار تا 250 تن را دارا مي باشد .
[align=center]


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 640x439.
__________________










کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :

  #7  
قدیمی 03/12/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
هواپیمای بوئینگ 707 یک هواپیمای چندمنظوره (مسافربری-ترابری-سوخترسانی) ی چهار موتوره از نوع جت می باشد. بوئینگ 707 از مهمترین تولیدات شرکت بوئینگ از نظر تجاری می باشد.
در قسمت زیر بال هواپیماهای ترابری با نصب جعبه ی آیرودینامیکی دارای hose و drogue می توان آن را به سوخت رسان ارتقا داد اما نصب اپراتورها و boom به آسانی نصب سامانه ی قبلی نیست و نیاز به تخصص دارد. البته تنها این نیست، بلکه انجام عملیات با روش B&R هم نیاز به تخصص دارد. جالب است بدانیم که این هواپیما قابلیت ارتقا به (فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند) را هم دارد.

در کشور ایران نقش ترابری و سوخترسانی آن مورد توجه قرار گرفته است و هواپیمایی ملی ایران (هما) و نیروی هوایی سابق ایران چند فروند از این هواپیماها را خریداری کرده است و هم اکنون هما و نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران (نهاجا) از این هواپیما استفاده می کنند.
تعداد این هواپیماها در نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران 10 فروند است.




___________________________
مشخصات کلی هواپیمای بوئینگ 707:
کرو کاکپیت: 3
طول: 44.07 متر
طول بال: 39,90 متر
ارتفاع دم: 12,93 متر
حداکثر وزن برخاست: 116,570 کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: 65,590 لیتر
حداکثر سرعت: حدود 1000 کیلومتر/ساعت



منبع:ايروسنتر

____________________
__________________










کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :

  #8  
قدیمی 03/12/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
حمل کننده و تانکرهای هوایی برای تمامی ماموریتها
توانایی گسترده خانواده نظامی هواپیماهای ارباس سطح گسترده ای از عملیات نظامی حمل و نقل و سوخت رسانی هوایی را نحن پوشش قرار می دهد، این پوشش دهی توسط هواپیماهایی مثل C-212, CN-235 و C-295 و همچنین هواپیمایی با طرح و بدنه A330 و همچنین هواپیمای توربوپراپ و مدرن A400M که یکی دیگز از هواپیماهای چند منظوره ترابری نظامی است.
گسترش حمل و نقل هوایی کلیدی بود برای انجام عملیات موفقیت آمیز نظامی ، هواپیماهای نظامی ترابری ارباس آماده انجام ماموریتهایی هستند که شعاع عمل آنها به میزان حمل و نقل تاکتیکی نظامی (هوابرد نظامی مثل جا به جایی نیروی انسانی و سلاح ) و همچنین سوخت رسانی به دیگر هواپیماهای در حال عملیات است. در واقع یک حمل کننده هوایی برای عملیات متوسط و سبک است.
هواپیماهای توربوپراپ (ملخی) C-212, CN-235 و C-295 به دلیل توانمندیهای خود دارای شهرت خاصی شده اند،آنها به لحاظ شرایط و نوع کاربرد بسیار انعطاف پذیر هستند ، حمل کننده دو موتوره هستند به این خاطر اینگونه انتخاب شده اند که بتواند شمار بیشتری از نیروهای نظامی یا رهبران نظامی را حمل کنند. با یک ترکیب تقریبی 790 فروند هواپیمای در حال سرویس دهی ، این نوع هواپیما یا در واقع هواپیماهای از این خانواده بهترین فروش را در میان هواپیماهای سبک وزن و متوسط وزن برای عملیات حمل و نقل نظامی داشته است.
برای مدتهای طولانی انجام عملیات سوخت رسانی هوایی و حمل و نقل نظامی با هواپیمای چند منظوره A310 انجام می گشت که اصلاحا به آن MRTT گفته میشود. زمانی هواپیمای A330 که بزرگتر از مدل A310 به منظور جایگزینی در جهت اجرای ماموریت MRTT ، به ناوگان حمل و نقل هوایی نظامی اضافه شدو این در نتیجه جستجو برای تولید جدید یک هواپیمای این چنینی (به لحاظ انجام ماموریت) است . هردو هواپیمای نامبرده پهن پیکر و و دوموتوره توربوفن هستند که خواسته عملیاتی گفته شده را انجام میدهند، ضمن اینکه در سطح گسترده در خطوط هوایی مسافربری در جهان مشغول فعالیت هستند.
تمامی هواپیماهای مدل A400M که برای جایگزینی هواپیماهای فرسوده C-130 Hercules وC-160 گسترش پیدا کرده به لحاظ سفارش و در خواست، و طراحی شده با هارمونی مورد نیاز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و نیروهای نظامی بین المللی مورد نظر. این هواپیمای دارای 4 موتور فوق مدرن توربوپراپ است و میتواند در باندهای پرواز نا آماده هم نشست و برخاست داشته باشد(منظور روی زمین با مقاومت کم هم میتواند نشست و برخاست کند یعنی باند پروازی که چندان مسطح نیست به مانند باند فرودگاههای استاندارد) همچنین بسیار انعطاف پذیر است جهت سوخت رسانی هوایی و به آسانی میتواند به هواپیمای گیرنده در حین پرواز سوخت رسانی کند.
MRTT : Multi role Tanker Transport

چند منظوره جهت حمل و نقل و سوخت رسانی


(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)

__________________
__________________










کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :

  #9  
قدیمی 03/12/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
سامانه ی سوخت رسانی probe and drogue یک روش سوخت رسانی با قابلیت سوخترسانی همزمان به چند هواپیما است. در این روش یک شلنگ به مخزن آئرودینامیکی وصل شده و آن هم به تانکر سوخت متصل است و قسمت دیگر شلنگ به شکل چتر است و با میله ی خارج شده از جنگنده یا دیگر هواپیماها اتصال برقرار می کند و عمل سوختگیری هوایی AAR یا IFR صورت می گیرد.
قسمت لنگر چتری به شکل توپ بدمینتون است. به این شکل چتری یا لنگر چتری Drogue می گویند.
هواپیمای گیرنده ی سوخت دارای یک میله ی سخت است که در دماغه ی هواپیما و یا در Fuselage نصب می شود که در هنگام استفاده نشدن از آن به داخل Retract می شود. به این میله Probe می گویند.
این روش سوخت رسانی هم بدلیل استفاده از میله ی سوختگیر و لنگر چتری سوخت رسان probe and drogue نامیده شده است.

هواپیمای سوخت رسان به صورت مستقیم و تراز پرواز می کند و hose/drogue را خارج می کند که تعدادشان می تواند به بیش از دو شلنگ باشد. این عمل اجازه می دهد تا جنگنده به رابط سوختگیر متصل شود.

جنگنده عقب سوخترسان پرواز می کند و drogue را تعقیب می کند.

فاصله ی سوختگیر تا سوخترسان یک فاصله ی معینی است و این فاصله به اندازه ی طول شلنگ است.

مزایای این روش سوخت رسانی:

  1. طراحی ساده و ساخت بهینه و کم هزینه
  2. استفاده ی چند شلنگ و لنگر چتری در یک pod که باعث می شود چند هواپیما از یک تانکر سوختگیری کنند
  3. سوختگیری همزمان به چند هواپیما و در صورت سوخت رسانی به چهار هواپیما در یک زمان هزینه و زمان بسیار کمی صرف می شود و در اجرای عملیات نقش به سزایی دارد
  4. سوخت رسانی از فاصله ی دور
  5. قابلیت سوخت رسانی هوایی به بالگرد

معایب این روش سوخت رسانی:

  1. فشار کم جریان سوخت و قطر محدود شلنگ که مدت سوخت گیری را بالا می برد و برای هواپیماهای ترابری دوربرد کارایی خاصی ندارد و نمی تواند در زمان کوتاه سوخت یک هواپیمای دوربرد را تامین کند
  2. آسیب پذیری چتر که برخی مواقع سوخت رسانی را سخت و در برخی موارد غیر ممکن می کند
  3. نصب شدن میله در جلوی هواپیما حساسیت و خطرپذیری را بالاتر می برد

جعبه ی آئرودینامیکی حامل hose و Drogue زیر بال هواپیما نصب می شود و دارای Multi Plane Refueling System یا MPRS است.

جمهوری اسلامی ایران توانایی تبدیل هواپیماهای ترابری را به سوخت رسان بدلیل داشتن pod دارد.

نیاز است که مدل های جدید سوخترسان در کشور تولید شود.


________________________________________
__________________










کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :

  #10  
قدیمی 03/12/2009
آواتار Alireza_Mahan23
Alireza_Mahan23 Alireza_Mahan23 آفلاین است
معاون کل تالار

مدال افتخار پادشاه ایرانی مدیر نمونه ماه مدیر نمونه ماه 

 

نام: عليرضا
جنسيت: مرد
شغل: مهندس عمران
محل سکونت: ایران-مشهد
مدرک تحصيلی: کارشناسی ارشد
پست: 19,246
سپاس: 6,580
از این کاربر 13,525 بار در 7,953 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 4
به این کاربر 6 بار در 6 پست اعتراض شده
چوب: 6,866,616
ارسال پیغام Yahoo به Alireza_Mahan23
هواپیمای KC-۱۳۵ Stratotanker ]


بین سال های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۵، شرکت بوئینگ تعداد ۷۳۲ تانکر سوخت رسان هوا به هوای کی سی ۱۳۵ با لقب استراتو تانکر را برای نیروی هوایی آمریکا به طراحی و تولید رساند.
● تانکر سوخت رسان استراتو تانکر
بین سال های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۵، شرکت بوئینگ تعداد ۷۳۲ تانکر سوخت رسان هوا به هوای کی سی ۱۳۵ با لقب استراتو تانکر را برای نیروی هوایی آمریکا به طراحی و تولید رساند. نیروی هوایی آمریکا، هنوز هم حدود ۵۵۰ فروند هواپیمای استراتو تانکر را در اختیار داشته و برای ارتقاء و بهبود آن ها نیز برنامه هایی را چون نصب موتورهای جدید سی اف ام اینترنشنال را در دست اجرا دارد.
از این نوع هواپیما تعداد ۱۱ فروند در اختیار فرانسه، ۷ فروند در اختیار ترکیه و ۴ فروند در اختیار سنگاپور می باشد.
ماموریت اصلی این هواپیما انجام سوخت دهی هوا به هوا می باشد. این هواپیما می تواند به خوبی نقش یاری رسان هواپیماهای خودی که می خواهند مسافت های زیاد را طی نمایند تا به هدف برسند، ایفا نماید. این هواپیما از چهار موتور توربوفن با قدرت تولیدی ۲۲.۰۰۰ پوند که در زیر بال های ۳۵ درجه به عقب برگشته این هواپیما نصب گشته اند، برای پیشرانش بهره می برد که البته در مدل های ابتدایی این هواپیما، به جای این نوع موتور از موتورهای توربوجت استفاده می شد.
وزن کلی این هواپیما هنگام برخاست گاهی به حدود ۱۴۶ تن نیز رسیده و تقریباً تمام بنزین داخلی این هواپیما می تواند برای سوخت دهی تخلیه شود.
لوله یا مجرای اصلی سوخت دهی، در قسمت زیر دم این هواپیما واقع شده که به صورت یک لوله بلند با بالچه هایی در انتهای آن می باشد. این لوله سوخت دهی، در هنگام استراحت یا بیکاری، در زیر بدنه هواپیما جمع می شود. طول این هواپیما و طول دو سر بال های آن، هر دو برابر و به میزان ۴۰ متر می باشد که از این جهت، بیشتر شبیه به هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ می باشد. این هواپیما قادر است با حداکثر سرعتی معادل ۹۱۸ کیلومتر بر ساعت کروز نموده و فاصله ای معادل ۱۸.۰۰۰ کیلومتر را برای انجام عملیات بپیماید.
همچنین، در مقایسه با دیگر هواپیما ها در این کلاس، این تانکر دارای سقف پرواز نسبتاً بالایی به میزان ۱۵ کیلومتر از سطح دریا می باشد. تعداد خدمه این هواپیما، می تواند ۴ یا ۵ نفر به صورت متغیر باشد و همینطور این تانکر قادر به حمل بالای ۸۰ مسافر و ۳۰ تن بار اضافه نیز می باشد.
در نبردهای هوایی، این هواپیما کار جنگنده ها را بسیار آسان ساخته و دیگر لزومی ندارد که خلبانان نگران کمبود سوخت خود باشند، چرا که این هواپیما ها به وفور در آسمان حاضر شده و عملیات سوخت دهی را انجام داده و بمب افکن های دوربرد را، به بمب افکن های میان قاره ای و بدون محدودیت می سازند.
به طوری این که این تانکر، در عملیات طوفان صحرا که چند سال پیش بر ضد عراق توسط آمریکا روی داد، نقش بسیار گسترده و پر اهمیتی را در سوخت دهی به هواپیماهای جنگنده و آواکس آمریکایی ایفا نمود و قطعاً بدون وجود چنین هواپیماهایی، انجام عملیات هوایی به صورت چنین گسترده ای، امکان پذیر نمی بود، چرا که میزان سوخت حمل شده توسط هواپیماهای جنگنده اغلب برای انجام کامل یک ماموریت کافی نبوده و مسلماً نیاز به یک هواپیمای سوخت رسان در این جا بسیار ضروری خواهد شد. در صورت نبود هواپیماهای تانکر، جنگنده ها و بمب افکن می بایست فرودگاهی خودی یا متحد برای نشستن و سوخت گیری مجدد پیدا نمایند که البته چنین کاری، در هر جا امکان پذیر نمی باشد.
حتی در صورت یافتن مکان مناسب، فقط با یک حساب سرانگشتی می توانید هزینه و وقت بسیار تلف شده در طی چنین عملیاتی را محاسبه نمایید. استراتو تانکر در طی سالیان خدمتش، به جز وظیفه اصلی اش، وظایف و ماموریت های دیگری نیز چون پست فرماندهی و شناسایی نیز به آن واگذار شده است.
تا چند سال دیگر، قرار بر این است که این هواپیما به منظور افزایش قابلیت اطمینان و گسترش امکانات آن، وارد برنامه ارتقاء گردد. ارتقای امکانات این هواپیما شامل سیستم های تماس رادیویی، ناوبری و سیستم های حفاظت خلبانان می شود که به نظر می رسد برای مرتفع ساختن نیازهای آینده کافی باشد.



منبع:ايروسنتر
__________________










کاربر زیر بخاطر پست مفید از Alireza_Mahan23 سپاسگزاری کرده اند :
گفتگو قفل شد

سایت های اجتماعی

برچسب ها
ترابري, سنگين, هواپيماهاي, وسوخترسان



کاربران در حال دیدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

(نمایش-همه کاربرانی که این تاپیک را مشاهده کرده اند : 17
Alireza_Mahan23, amf2537sh, black-army, chichal, ghjhj, javadblackhawk, mehdi19792012, mostafa sh, parsa66, reza171, shabe mahtab, shear, talarkhan, کرامت, vahidna, xilinx, حسو
ابزارهای تاپیک جستجوی این تاپیک
جستجوی این تاپیک:

جستجوی پیشرفته

قوانین ارسال
شمانمی توانید تاپیک جدید ارسال نمایید
شمانمی توانید پاسخی ارسال نمایید
شمانمی توانید پیوست ارسال نمایید
شمانمی توانید پست های خود را ویرایش نمایید

کد بی بیفعال است
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کدهای HTML غیر فعال است

مراجعه سریع


زمان محلی شما با تنظیم GMT +4.5 هم اکنون 11:33 میباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2006 - 2014 ParsiKing. All Rights Reserved to Parsiking Group
دامین های زیر جهت ارائه خدمات در مالکیت سایت پادشاه ایرانی می باشد
parsiking.com - parsiking.biz - parsiking.org - parsiking.net - parsiking.in - parsiking.ir
vBCredits v1.4 Copyright ©2007 - 2008, PixelFX Studios